Politique de retour

Politique de retour

Last updated June 13, 2025

Thank you for your purchase. We hope you are happy with your purchase. However, if you are not completely satisfied with your purchase for any reason, you may return it to us for a full refund only. Please see below for more information on our return policy.

Tous les retours doivent être envoyés dans les quatorze (14) jours suivant la date de livraison, le cachet de la poste faisant foi. Tous les articles retournés doivent être dans un état neuf et non utilisé, avec toutes les étiquettes d'origine.

*We do not provide refunds or accept returns for products that were not purchased on our website. Please contact the original retailer from which you purchased, whether that be Sephora (e: customerservice@sephora.com) or our New York City Store  (e:113crosby@commodityfragrances.com).

Processus de retour

Veuillez noter que tous les frais de retour sont à votre charge.

To start a return, please reach out to customer service so that we can provide you with the return authorization and address.

Once confirmed, we strongly recommend that you use a trackable method to mail your return. If our warehouse cannot locate your return and you do not have a tracking number for verification, we will be unable to issue a refund or credit.

Récompenses

En retournant tout achat dans lequel vous avez échangé ou gagné tout type de Commodity.Circle (points, réductions, statut, etc.), vous renoncez automatiquement à la récompense.

Remboursements

Après avoir reçu votre retour et inspecté l'état de votre article, nous traiterons votre retour. Veuillez prévoir un délai d'au moins dix (10) jours à compter de la réception de votre article pour le traitement de votre retour. Les remboursements peuvent prendre 1 à 2 cycles de facturation pour apparaître sur votre relevé de carte de crédit, en fonction de la société émettrice de votre carte de crédit. Nous vous informerons par courrier électronique du traitement de votre retour.

Les articles reçus gratuitement et/ou offerts lors d'un achat ne sont pas remboursables. 

Exceptions   

DAMAGED, DEFECTIVE OR INCORRECT ITEMS

For defective or damaged products, please contact us within 14 days of receiving your order to arrange a refund or exchange. After this period, responsibility for the condition of the product, including any damage or wear, rests with the customer.

If you have received a damaged, defective, or incorrect item, please email us and include

•  Details of your request

•  Your order number

•  Name on the order

•  Email used to place the order

•  Photo and/or video clearly showing the issue

*Please photograph or record the product on a clean, flat surface with the issue clearly visible. This helps us resolve your order and improve future production.

Our fragrances are housed in glass bottles—please handle them with care.

"DELIVERED" BUT NOT RECEIVED OR INCOMPLETE PACKAGES

Similarly, should your order be marked as "delivered" by the carrier but is not received, or if it appears to be missing items upon arrival, please contact Customer Service immediately. If we determine your order to be lost, undelivered, or incomplete, we will send you a replacement for the missing items. By agreeing to receive this replacement for the missing items, you are waiving your rights to a monetary refund should you decide to return this replacement item or items. Store credit will be issued instead.

Questions

Si vous avez des questions concernant notre politique de retour, veuillez nous contacter à l'adresse suivante :
customerservice@commodityfragrances.eu